Predicting the ride vibration of an agricultural tractor
In order to predict the vibrations transmitted to the driver's seat of an agricultural tractor, an analytic model has been constructed through the assembly of tyre models and cab and seat suspension models. This model takes into account the nonlinearities in the stiffness and damping of the cab and seat suspension and uses the suspension characteristics of rolling tyres. The model was evaluated experimentally by comparing the vibrations measured on the tractor rolling on a standard track (ISO-5008) against the predictions of the analytical model. / Afin de prévoir les vibrations transmises au siège du conducteur d'un tracteur agricole, un modèle analytique a été conçu à partir de la combinaison de modèles de pneumatiques, de cabine et de suspension de siège. Ce modèle prend en compte la non linéarité de la raideur et de l'amortissement de la cabine et de la suspension du siège et utilise les caractéristiques de suspension des pneumatiques. Ce modèle a été évalué de manière expérimentale en comparant les vibrations mesurées sur le tracteur roulant sur une piste normalisée (piste lisse de la norme ISO-5008) aux prévisions du modèle analytique.
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